مصطفی نصیری ورگ در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره جزئیات نقص فنی قطار قم-مشهد اظهارداشت: قطار قم به مشهد با شماره ۱۸۴ در ایستگاه فریمان باتوجه به برودت خیلی شدید استان خراسان رضوی و به خصوص در منطقه سنگ بست به دلیل یخ زدگی سیستم ترمز متوقف شده بود.
وی ادامه داد: سیستم گرمایش و برق قطار فعال بود و صرفا واگنها متوقف شده بود. باتوجه به اینکه از ایستگاه فریمان تا مشهد شیب است باید از صحت و سلامت سیستم ایمنی ترمز اطمینان حاصل میکردیم به همین دلیل همکاران ما از زمان توقف برای رفع مشکل فنی به ایستگاه اعزام شدند. پس از اطمینان از سلامت قطار، قطار در دو مرحله توسط دو لوکوموتیو تا ایستگاه مشهد حمل شد.
نصیری افزود: اما به دلیل توقف طولانی مدت قطار، خسارت ۱۰۰ درصدی به مسافرین و زائرین پرداخت خواهد شد.
مدیرکل راهآهن خراسان با بیان اینکه در منطقهای که قطار متوقف شده بود، اعزام اتوبوس به دلیل مسدود بودن جاده و یخزدگی امکانش را نداشت، ادامه داد: قطار در حال عبور بود که ایستگاه برای خروج مسافران نداشت. اگر بنا بود قطار دیگری اعزام شود به دلیل نبود سکو و ارتفاع قطار امکان جابجایی وجود نداشت.
نصیری ورگ خاطرنشان کرد: این قطار باتوجه به مشکلی که دارد، در مشهد خواهند ماند تا کامل بررسی و مشکل آن رفع شود.
وی تصریح کرد: به دلیل توقف طولانی مدت قطار، خسارت ۱۰۰ درصدی به مسافرین و زائرین پرداخت خواهد شد.
وی درباره وضعیت اعزام قطارها در روزهای آینده نیز گفت: فعلا برنامهای برای حذف قطارها نیست و سعی میکنیم اعزامها و خدمات طبق برنامه صورت بگیرد، اما برودت هوا همانطور که در همه سیستمهای حمل و نقلی است احتمالا مشکلاتی در این زمینه و مخصوصا در ایستگاه فریمان پیش بیاید.
بیشتر بخوانید:
ماجرای حبس ۴۰۰ مسافر قطار قم - مشهد در نزدیکی فریمان (۲۲ دی ماه ۱۴۰۱)
علت توقف قطار قم - مشهد و محبوس شدن مسافران چه بود؟ (۲۲ دی ۱۴۰۱)